Στις μέρες που διανύουμε ποιός δε γνωρίζει τον J.J. Abrams. Δημιούργησε το Lost, ξέθαψε απο τις στάχτες το Star Trek σκηνοθετώντας το reboot της σειράς και μάγεψε το κοινό με τον Ε.Τ. του 2000, το Super 8. Αδιαμφισβήτητα το μεγάλο του επίτευγμα ειναι φυσικά το Star Wars: The Force Awakens. Ο ίδιος ο George Lucas, δημιουργός του Star Wars δήλωσε ότι πλέον το έργο του ειναι ασφαλές στα χέρια του Abrams και ότι μπορει να έχει το κεφάλι του ήσυχο και ότι η σειρά μπορεί να συνεχιστεί για τα επόμενα 50 η 100 χρόνια και αν κρίνουμε απο την παρακάτω φωτογραφία απο την πρεμιέρα της ταινίας στο Λος Άντζελες, όπου και οι δυο ποζάρουν χαμογελώντας, μπορούμε να πούμε οτι η συνεργασία αποδείχτηκε μαλλον επιτυχής.
Στο έβδομο κατά σειρά Πόλεμο των Άστρων λοιπόν, ένας απο τους σημαντικούς χαρακτήρες που πλαισώνουν την ταινία, είναι και ο Captain Phasma, τον οποίο βλέπουμε στην παρακάτω φωτογραφία.
O J.J. Abrams δήλωσε σε συνέντευξη του ότι το όνομα του συγκεκριμένου κακού προήλθε σαν ιδέα απο το Phantasm, ένα κλασσικό b-horror του 1979.
Τον ονόμασε Phasma λόγο της στολής που δημιούργησε για τον χαρακτήρα ο Μάικλ Κάπλαν, σχεδιαστής κουστουμιών σε ταινίες όπως τα Blade Runner, Flashdance, Seven, Armageddon κ.α. "Moυ θύμισε την μπάλα στο Phantasm και σκέφτηκα ότι θα ειναι κατι πολύ ωραίο σαν ιδέα" δήλωσε στο Εntertainment Weekly. O ίδιος επίσης δήλωσε ότι είναι μεγάλος fan του Don Coscarelli, σκηνοθέτη του Phantasm, και πως η συγκεκριμένη ταινία είναι μια απο τις αγαπημένες του.
Η αγάπη του όμως για το Phantasm δε σταματά εκεί. Σε πρόσφατη ενημέρωση της Bad Robot, της εταιρίας του Abrams, μάθαμε ότι ο Abrams ετοιμάζει αποκατάσταση του Phantasm σε 4Κ απο το αυθεντικό αρνητικό του πρωτότυπου φιλμ. Και η εικόνα δεν είναι το μόνο φρέσκο. Μια 5.1 έκδοση θα συνοδεύει την 4Κ εικόνα της ταινίας η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα κάνει πρεμιέρα στις αρχές του 2016 σε επιλεγμένους κινηματογράφους ανα τον κόσμο. Λίγα λόγια για την ταινία όμως.
Σε μια μικρή πόλη στα προάστια του Αμερικάνικου Νότου της δεκαετίας του '70, έπειτα απο τον θάνατο των γονιών του, ο 24χρονος μουσικός Τζόντι Πίρσον μεγαλώνει το 13χρονο αδερφό του Μάικ, υπό την σκιά ύποπτων θανάτων στη γύρω περιοχή. Μάζι με τον Ρέτζι, ένα οικoγενειακό φίλο υποπτεύονται ότι πίσω απο τους θανάτους βρίσκεται ο τοπικός εργολάβος κηδειών, ο "ψηλός άντρας" (Τall Man). Γρήγορα θα οδηγηθούνε στα άδυτα του παραλόγου σε μια υπόθεση σκοτεινή και φριχτή όσο και το όνομα της ταινίας.
Η αλόκοτη πλοκή του θυμίζει κουβέντα μεταξύ δυο φίλων αργά το βραδυ. Απόκοσμη και μακρία απο το φως της μέρας. Μυστηριώδεις νάνοι, φτερωτά πλάσματα, οχήματα που τρέχουν χωρίς οδηγό, κρυμμένα δωμάτια γεμάτα δυνατό λευκό φως και φουτουριστική μουσική που σε υπνοτίζει μέσα σε μια χαώδη ατμόσφαιρα που σε τυλίγει και σε ταξιδεύει όλο και πιο βαθιά στον τρόμο.
Ο φόβος για το άγνωστο και η όρεξη για περιπέτεια γίνονται ένα και το αυτό και η ντοκιμαντερίστικη σκηνοθεσία του Don Coscarelli σε συνδιασμό με την ιταλίκη giallo μουσική επένδυση του John Kenneth Muir δημιουργούν ανάμικτα συναισθήματα για την λεπτή σχέση μεταξύ θανάτου και θλίψης, ονείρου και πραγματικότητας, ρεαλισμού και σουεραλισμού. Ο δε ερασιτεχνισμός των ηθοποιών προσδίδει μια αναπάντεχα ρεαλιστική χροιά στην ταινία. Ο Coscarelli υπογράφει την συμαντικότερη στιγμή στη καριέρα του με αποτέλεσμα να αυτοπαγιδευτεί και μελλοντικά το μόνο που καταφέρνει είναι να αντιγράφει τον εαυτό του. Ο Michael Baldwin, ο τότε 13χρονος πρωταγωνιστής εγκαταλείπει λίγο αργότερα μια και καλή τον κινηματογράφο για να ασχοληθεί με τον μυστικισμό.
"Ο Εφιάλτης Στο Δρόμο Με Τις Λεύκες" (A nightmare on elm street, 1984) και "Oι Λιωμένοι" (One dark night, 1982) είναι δύο απο τις αμέτρητες ταινίες τρόμου που έχουν επηρεαστεί απο το Phantasm. Επίσης ο "Tall Man" θεωρείτε μια απο τις σημαντικότερες φιγούρες στις ταινίες τρόμου και επιστημονικής φαντασίας μέχρι και σήμερα.
Για το τέλος είτε όλα αυτα συμβαίνουν στη πραγματικότητα είτε στη σφαίρα της φαντασίας ενός ψυχικά διαταραγμένου έφηβου αγοριού, το Phantasm παραμένει ένα διαμάντι στο είδος του, έτοιμο χάρη στον J.J. Abrams να το ανακαλύψεις. Μη χάσεις την ευκαιρία να χαθείς μέσα του.
Tromero Teoulini